Case: SB Butiksservice

Tema: Grøn omstilling

 

“Workshoppen med Det Grønne Kompas omkring grøn indstilling og grøn omstilling har givet os

virkelig stor forretningsmæssig værdi.”

 

 

Det grønne kompas
I går havde vi en dag med fokus på “Grøn indstilling – og grøn omstilling” på kontoret. Vi havde besøg af Bente Juel Danyar fra konsulentvirksomheden UpNext som gav os gode redskaber til at synliggøre vores eksisterende grønne aktiviteter – og vores grønne mål for fremtiden. Vi lavede handleplaner og vi har, hver i sær, fået tildelt opgaver som skal lede virksomheden i en grønnere retning. 

i SB Butiksservice arbejder vi konkret med 2 stk. af FN’s i alt 17 verdensmål inden for bæredygtig udvikling. “Partnerskaber” (mål nr. 17) og “Anstændige jobs” (mål nr. 8). 

Vi ønsker at være den foretrukne grønne samarbejdspartner – og vi er GODT PÅ VEJ! 

 

– Maj Britt Borchert, Managing Director, SB Butiksservice

Tema: Teamudvikling

“Nu arbejder vi alle i samme retning”

 

“Vi er et relativt nyt, sammensat team med høj faglighed og forskellige profiler. Erfaringen siger, at tilgang til kommunikation og forståelse for hinandens syn af verden ikke er vores første prioritet. Vi plejer i stedet at gribe efter vores faglighed. Vi skal dog huske, at det er menneskene, der skal samarbejde. Derfor besluttede vi at afholde en workshop med Bente Juel Danyar fra UpNext, som vi kender fra tidligere workshop-faciliteringer, for at få speedet denne proces op.

Der blev arbejdet med både personprofiler, og der blev fastlagt flere delmål. Især delmålene har gjort en stor forskel. Nu arbejder vi alle i samme retning, og det har hele tiden været tydeligt, hvor langt vi er. Det har gjort en markant forskel for os, at alle nu kan ”gå lige til sagen”, og ikke har skulle pakke noget ind.

Workshoppen har skabt et befriende arbejdsmiljø, i et miljø hvor netop fagligheden har vejet tungt for at komme godt i mål. Netop det, at teamet selv har fastlagt delmålene har gjort, det lettere at navigere i – vi ved, at det var vores fælles aftale.

Vi har sparet masser af tankemylder og bekymringer – vi går altid efter bolden og ikke manden. Det har været rigtig lærerigt at kunne tale om de oplevelser, der har været i processen.”

 

– Maj Britt Borchert, Managing Director, SB Butiksservice